Genus.

idag hade vi fortfarande projektvecka som handlade om fördomar mm.

så hade vi en lektion om genus.  så skulle vi tjejer skriva hur den perfekta killen skulle vara o killarna skulle skriva om den perfekta tjejen.
och så kommer killarna o säger massor av personliga saker typ att hon ska vara ärlig omtänktsam o.s.v och så sa dem att det bara är in sidan som räknas. men det vet ju alla att det e bull shit snacka om att ljuga. 
okej jag kanske inte bara går på personligheten men jag säger åtminstone inte att jag gör det.

Alla vet att det typ är 99,9 % som tänker på utsidan först o främst. jag tkr det e dåligt men jag kan ändå förstå.
Jag menar om man var kille och fick välja mellan en smal snygg tjej som är jätte ytlig eller en tjock tjej med jätte bra personloghet så är det ju majoriteten som väljer den smala snygga tjejn...så e det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0